niedziela, 22 maja 2022

MÓJ ULUBIONY MIESIĄC.............................

Najbardziej lubię miesiąc Maj. Natura obudziła się na dobre i przybywa kolorów, zapachów i pięknego śpiewu ptaków. Podziwiam to codziennie i dziękuję Najwyższemu, że mogę to oglądać.

Kwitnące drzewa, to jest cudowny i niepowtarzalny spektakl. Czy jest ktoś, kto go nie kocha? W naszym ogrodzie jako pierwsza, już w kwietniu, zakwitła mirabelka. Na początku maja zakwitła dzika grusza.





Tuż po niej wiśnia wonna.

Piękny zapach roznosił się po całym ogrodzie. Szkoda, że za krótko.
     







Kwitły śliwy i wiśnie. Niestety śliwy nie chciały pozować.

Wiśnia Szklanka.

Zakwitły kolejne tulipany

Pierwiosnki

Pierwszy irys niski.

















Tawuła wczesna (arguta)

Kolorami mienią się berberysy. Pokażę tylko dwóch "ochotników", bo reszta nie chciała pozować😏

I trochę innych kolorów:
Skalnice

Zawilec wielkokwiatowy

Czosnek ozdobny

Jest jeszcze trochę naszych ulubionych roślin, ale pokażę je w kolejnym poście. Myślę, że na dziś wystarczy. Dziękuję, że trwacie ze mną i serdecznie pozdrawiam🌷🌷🌷.



23 komentarze:

  1. Pięknie okwitły drzewa owocowe, będzie mnóstwo materiału na przetwory:) Twój ogród Janeczko jest pełen kolorów i pięknych kwiatów. Cudne są te ciemne irysy i uroczo je połączyłaś na rabacie z podobnymi kolorystycznie tulipanami. Czekam na kolejne nowinki. Przesyłam serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzewa kwitły pięknie, ale u nas owocowych nie jest dużo. Jedynie śliwki trwają dzielnie. Pozostałym chyba nie odpowiada nasza gleba. Dlatego posadziliśmy maliny, borówkę, truskawki, porzeczki, agrest, by cieszyć się owocami z własnego ogrodu. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  2. Uwielbiam ogladac wiosenne ogrody. Tam gdzie nie moge osobiscie , to chociaz wirtualnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę. Miło mi, że umiliłam Ci czas. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  3. Maj to zdecydowanie najpiękniejszy miesiąc w przyrodzie właśnie ze względu na kwitnące rośliny :)). Uwielbiam ich widok, zapach, różnorodność. Pięknie masz w ogrodzie i już czekam na kolejne zdjęcia :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko. Wkrótce pokażę kolejne majowe zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  4. Dobry wieczór.

    Maj to chyba też mój ulubiony miesiąc. Wszystko już zakwitło, a nadal zachwyca. Niektóre zwierzaki mają jeszcze oseski, które można obserwować. Do tego nie jest za gorąco. Jak dla mnie idealnie. :) Dziś byłem w Łazienkach Królewskich i do teraz widzę te wszystkie kwitnące bzy, tulipany, drzewa. Nie mówiąc o młodych wiewiórkach czy jeszcze małych kaczątkach.

    Zapraszam do siebie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę. Tak bardzo chciałabym, by u nas zamieszkały wiewiórki. Z przyjemnością Cię odwiedziłam i nadal będę odwiedzać. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  5. Piękne kolory u Ciebie w ogrodzie. Ja najbardziej lubię jak kwitną drzewa w sadzie . Masz wiele różnorodnych zachwycających kwiatów. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również najbardziej lubię kwitnące drzewa. Obfitość kwiatów, kolorów i zapachów, a także nadzieja na owoce. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  6. Maj to najpiękniejszy miesiąc w roku- tak uważa większość Polaków. Dla mnie każdy ciepły miesiąc jest piękny, byleby kwitło wokół. W Twoim ogrodzie jest pięknie i bogato, a kwitnące wiśnie i śliwy dają prawdziwy spektakl.
    Serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię, kiedy wiele roślin kwitnie, ale kwitnące wiosenne drzewa lubię najbardziej. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  7. ja jestem zdecydowanie fanką jesieni :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień również ma swój urok, kiedy jest pogodna. Kolorowe, przebarwiające się liście to też jest niesamowity spektakl. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  8. Och! cudnie jest w Twoim ogrodzie. Maj to też mój ulubiony miesiąc bo każdego dnia zakwitają kolejne wiosenne kwiaty.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusiu. Jednak jest nas więcej. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  9. Maj zachwyca i zapiera dech w piersiach. Z reguły jest pierwszym miesiącem, który tak intensywnie wybucha kolorami i zapachami. U Ciebie widać to bardzo wyraźnie, te kwitnące kolory... ach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może dlatego nas tak zachwyca, bo po szarugach i szarości zimy tak bardzo czekamy na kolory, zapachy, a w maju jest ich wiele. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  10. Witaj kwitnącymi akacjami Janko
    Maj to także i mój miesiąc. Nawet imieniny wybrałam sobie teraz.
    Piękny ten Twój ogród. Taki dopieszczony....
    Pozdrawiam zapachem maja po deszczu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jak widzę trochę miłośników maja się uzbierało. Ogród w tym roku nie jest niestety dopieszczony, ale nie pokazuję zaległości, by nie straszyć chwastami. Może kiedyś uda mi się je unicestwić. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  11. Przebogactwo kwiatów i barw. Pachnieć muszą obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście coraz bardziej kolorowo. Jaka szkoda, że zapachów coraz mniej. Bzy, glicynia i drzewa już niestety przekwitły. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  12. Ja chyba nie mam ulubionego miesiąca.

    OdpowiedzUsuń