czwartek, 29 października 2020

..................................

 ....nie jest to dla mnie dobry czas. Nawet nie wiem, co napisać więc może tylko kilka zaległych zdjęć, które będą wspomnieniem w moim wirtualnym pamiętniku.

Malutkie wrzosowe poletko. Będzie pamiątką, po wygranym konkursie na najpiękniejszy ogród w gminie. Jest to również eksperyment. Chciałabym, by rosły jeszcze w kilku miejscach. Widzę, że na razie jest im tutaj dobrze. Trzeba będzie spróbować w innych miejscach.


 Nowy nabytek. Róża parkowa Wellenspiel. Jest jeszcze malutka, ale zakwitła i to bardzo cieszy. Oby jej było u nas dobrze, bo jest cudna, pachnąca. Jakiś szkodnik uszkodził część listeczków. Nie mam doświadczenia z różami. Może ktoś podpowie któż to taki😀


Barbula. Wyhodowana przeze mnie z kilku uciętych wiosną malutkich łodyżek. Pięknie urosła.
Moja ulubiona komarzyca (Plektrantus Nico). Już kiedyś gościła na blogu. Lubię ją i sadzę pod drzewami w miejscach lekko zacienionych. Doskonale radzi sobie w naszej kiepskiej ziemi. Dzięki temu pod drzewami, gdzie nic nie chce rosnąć, ona cieszy oczy.



Kolejna nowość: Lagerstroemia indyjska. Zobaczyłam ją kwitnącą i bardzo mi się spodobała. Zachęcona przez znajomych, że nie jest wymagająca skusiłam się na dwie sztuki. Rośnie ładnie, ale niestety nie zakwitła. Poczekam. Może to jeszcze nie ten czas.

Jeszcze tylko coś dla podniebienia.

Szczaw krwisty. Jest bardzo dekoracyjny, smaczny. Można go również, dla urozmaicenia posadzić na rabatach kwiatowych. U nas zdobi warzywnik.




Tym spożywczym akcentem zakończyłam spacer po części naszego ogrodu. Dziękuję za Waszą obecność i komentarze. Wszystkim życzę zdrowia i spokoju💗💗💗

36 komentarzy:

  1. Wspaniały ogród, piękna jesień u Ciebie i super zbiory. Życzę dużo zdrówka i spokoju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja również życzę, by zdrowie i spokój nigdy Cię nie opuszczały 🍁🧡🌿

      Usuń
  2. Janeczko!
    Twoje przepiękne kwiaty są lekarstwem na całe zło. Twoja wielka miłość do cudownych kwiatów i przyrody dostrzegam na każdym zdjęciu. zachwycam się dorodnym krzakiem Barbuli i wprost nie mogę uwierzyć, że wychowałaś go z gałązek.
    Życzę Ci dużo zdrowia i wiary w lepsze jutro.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusiu. Rzeczywiście kocham rośliny i robię co mogę, by w naszym ogrodzie było im dobrze. Różnie z tym bywa. To już drugi krzew, który posadziłam. Zadbałam też o znajomych, bo barbula im się spodobała. Łatwo się ukorzeniły z przyciętych wiosną gałązek. Pozdrawiam serdecznie i życzę zdrowia i spokoju 🌿🍁🧡🍂

      Usuń
  3. Przepiękny spacer. Dziękuję. Hortensje uwielbiam. Pięknie się teraz prezentują... Róże wciąż zachwycają... Swoje tylko obcinam, daje obornik na wiosnę a jesienią kopczykuje. Z roku na rok coraz obficiej kwitną... A co do nowości, też się na nią skusiłam. Inaczej bez południa... Lubi Południowa wystawę, najlepiej od strony domu. Ciepłe stanowisko i dobra ziemię... Tak słyszałam. Szybko rośnie i nie lubi zimna. Dobrze jest przez pierwsze lata trzymać ja w donicy. Ja tak chce zrobić. Twoja lagos musiała przymarznąć i temu nie zakwitla ale to nic. Ponoć z roku na rok się hartują i pięknie zakwitają. Cierpliwość nas wynagrodzi także spokojnie. Pozdrawiam. I do usłyszonka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko. Twoje róże zachwycają. Ja też róże kopczykuję jesienią. Nie mam obornika więc zasilam granulowanym. Jak piszesz moja lagerstroema z pewnością przymarzła wiosną. Mam nadzieję, że kiedyś doczekam się kwiatów. Pozdrawiam i życzę zdrowia i spokoju🍂🧡🍁🌿

      Usuń
  4. Piękno Twojego ogrodu ... Jestem zdumiony kwiatami, które kwitną w kuszących kolorach.
    Miłego dnia.
    Pozdrowienia z Indonezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja również serdecznie pozdrawiam 🌿🍁🍂

      Usuń
  5. Jesienny ogród pokazuje piękno dojrzałości. A hortensja przepięknie się przebarwia. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo i serdecznie pozdrawiam 🍂🧡🌿🍁

      Usuń
  6. Jak ja lubię spacerować po takim pięknym ogrodzie, mamy bardzo podobne roślinki. Róża śliczna, ale ja też w tym roku zaczęłam z nimi przygodę. Lagerstremie też bardzo mi się podobają, ale boję się, że przemarzną, nawet barbule nie przetrwały zeszłej zimy.
    Wszystkiego zdrowego. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi.Zaryzykowałam z Lagerstroemią. Może kiedyś uda się zobaczyć jej piękne kwiaty. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  7. Pięknie bylo w Twoim ogrodzie, masz bardzo dużo różnych roślin ozdobnych, które uwielbiam. Dziękuję za pomysł z komarzycą, wykorzystam go .
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Polecam komarzycę, bo nigdy mnie nie zawiodła. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  8. Piękne zdjęcia , które musiały się tu znaleźć. Takie zdjęcia mnie odstresowują i proszę o więcej. Ten czas trudny dla wszystkich , co będzie dalej ???? To mnie przeraża. Pozdrawiam cieplutko 🥀🥀🥀🥀🥀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jakże mi miło, że sprawiłam Ci przyjemność wirtualnym widokiem mojego ogrodu. Co do czasu obecnego ja czuję się podobnie. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  9. Piękny ogród to i zdjęcia wspaniale się ogląda. Dyń aż zazdroszczę! Dużo zdrówka i wszystkiego dobrego życzę!
    Tulę mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jaka szkoda, że jesteś tak daleko, bo podrzuciłabym Ci dynie i coś jeszcze. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  10. Jaki cudny ten Twój ogród. Dobrze w dzisiejszych czasach mieć taka swoja oazę. Szczaw zrobił na mnie duże wrażenie, czy rozmnaża się z nasion?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tak, ogród to jest nasz azyl i tutaj czuję się u siebie, bo mieszkam w czterorodzinnym domu. Ja sadzonki szczawiu kupiłam na bazarku wiosną. Był już ładnie podrośnięty, ale rozmnaża się z nasion. Polecam jest uroczy i bardzo smaczny. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  11. Piękny i kolorowy jest Twój pamiętnik.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny jesienny ogród. Cudowne hortensje, wrzosy zachwycające. U mnie niestety nie chcą rosnąć, a są takie ujmujące.
    Pozdrawiam serdecznie, zdrowia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Spacer po Twoim ogrodzie, to wielki rarytas - według mnie to lepsza wycieczka online, od tej po komnatach zamków.
    Plony do szamania też cudne :)
    Trzymaj się ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny ogród... i te dynie... ach! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Masz wspaniały ogród - kolorowe kwiaty, jabłuszka wszystko pięknie wygląda - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  16. Zaniepokoił mnie ten wstęp do posta ! Mam nadzieję że u Ciebie wszystko w porządku !
    Masz przepiękny ogród, dziękuję za cudowny wirtualny spacer !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolorowy i piękny jest Twój ogród. Widać, że masz wiedzę ogrodniczą i dużo w niego pracy włożyłaś. Nie poszła na marne, bo efekt jest wspaniały i pandemię łatwiej w nim przetrwać. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie zdjęcia to teraz już tylko piękne wspomnienia:) Jestem zachwycona Twoimi hortensjami, przepiękne okazy. Cudny masz ogród i dopieszczony - widać w nim wielkie serce ogrodniczki.
    Trzymaj się kochana ciepło, zdrowo i bezpiecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. I te hortensje zmieniające nieśmiało kolor, coś pięknego. Na balkonie żona zasadziła w tym roku taką roślinę https://florexpol.eu/kwiaty-balkonowe/1980-heliotrop-ogrodowy.html i nieco przypomina mi właśnie te kwiaty. Będziemy już co roku sadzić bo balkon nabrał wyrazu, fiolet bardzo nam tutaj pasuje.

    OdpowiedzUsuń