poniedziałek, 1 listopada 2021

PAŹDZIERNIK...................

...........przywitał nas ciepłem i kolorami. Na początek zakwitła różyczka. 


Różyczka, bo jest jeszcze mała. Zakupiona w czerwcu w mojej ulubionej szkółce Rosa Ćwik. 

- Róża rabatowa Cremosa.

Ucieszyłam się, kiedy zobaczyłam  pąki, bo tak naprawdę nie myślałam, że jeszcze w tym roku zakwitnie. Oby poradziła sobie w naszym ogrodzie. Jest urocza i pięknie pachnie.

Kolejny raz zakwitły dwie róże okrywowe The Fairy
i kilka jeszcze innych kwiatów
Nadal czarują wrzosy

i dynie

Szumią trawy, które nieco już zmieniły kolory. Są jeszcze mało okazałe. Rosną dopiero drugi sezon.

Moja ulubiona 

- Miskant chiński Graziella

Nie mogę pokazać jej w całej okazałości gdyż w kadrze widoczny jest dom naszego sąsiada.

Zaczyna przebarwiać się borówka amerykańska
Symbioza
Jedna z moich córek, będąc małym dzieckiem, na ugorze, który teraz jest naszym ogrodem, posadziła malutki ligustr. Pielęgnowała go dzielnie przez lata. Potem robiliśmy to my. Niestety nornice uszkodziły korzenie i zaczyna przysychać. W tym roku jesienią dojrzałam tam kolorowego gościa. Ucieszyłam się. Jeżeli ligustr nie przetrwa może winobluszcz pokryje suche gałęzie i w takiej postaci krzew naszego dziecka dalej pozostanie z nami?

Serdecznie witam Nowego Obserwatora mojego bloga. Proszę rozgość się😍

Dziękuję Wam za spacer po naszym jesiennym ogrodzie💓💓Życzę, by ta pogodna jesień trwała i trwała, dopisywało zdrowie i pogoda ducha.

38 komentarzy:

  1. Janeczko,
    podziwiam Twój ogród i prześliczne róże. Zachwycam się ich delikatnym różowym kolorem. Zapisałam ich nazwy i być wiosną pojawią się i w moim ogrodzie. Przypuszczam, że koleus znalazł już miejsce w domku i pobędzie w nim do pierwszych dni maja. Zbiory dni też dopisały i są świetnym dodatkiem do naleśników, racuchów, kotletów i oczywiście do pysznych zup.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusiu. Kolor róży jest nieco przekłamany. W rzeczywistości jest morelowy, ale bardzo zbliżony. Polecam. Koleus niestety jest jeszcze na dworze. Nie mam miejsca na przechowywanie. Corocznie kupuję nowe, bo bardzo podoba mi się ta roślina o różnorodnych kolorach liści. Dynia rzeczywiście jest wszechstronna. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  2. Ogród uroczy, mnóstwo roślin, kwiatów. Trochę bawię się ogrodem. Niestety odległość jaka mnie dzieli od niego nie pozwala na prawdziwą radość. Dynie i u mnie obrodziły. Niektóre zasiały się same na kompostowniku i było im tam szczególnie dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Szkoda, że nie możesz być codziennie w ogrodzie. Dynia, to wdzięczne warzywo o różnorodnym zastosowaniu. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  3. Piękne wspomnienie październikowego ogrodu, pięknego ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Październik w Twoim ogrodzie był wyjątkowo piękny i kolorowy. Róże wyglądają fantastycznie. Ślicznie rozrastają się też miskany i Zebrina. Jesień w tym roku jest wyjątkowo łaskawa:)
    Uściski Janeczko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda dopisała w tym roku. Niestety dziś już wiatr i plucha. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  5. Ostatnio zachwycam się trawami, a Ty masz piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również kilka lat temu zachwyciłam się trawami. Trochę to trwało, by zagościły w naszym ogrodzie. Oby się rozrosły. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  6. Jak jeszcze kolorowo jest u Ciebie. Uwielbiam marcinki i chciałabym mieć ich taki szpaler u siebie. U mnie też róże trochę kwitną , ale jest znacznie mniej kolorowo niż u Ciebie. Pozdrawiam serdecznie 🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃🎃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna pogoda w październiku sprawiła, że rośliny pokazały swój urok. Niestety dziś u nas wichura, deszcz. Prawdziwy listopad. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  7. Piękna historia z winobluszczem w tle ! Kochane marcinki ! Bardzo lubiła je moja śp. babcia, a teraz lubię je ja. Pozdrawiam ))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również lubię marcinki. Są takie wdzięczne i zakwitają, kiedy już niewiele roślin kwitnie. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  8. Przepiękny ogród! Dobrze, że pogoda dopisuje to długo można cieszyć się kolorami kwiatów :). Piękne róże!!
    Buziaki!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jaka szkoda, że coraz mniej kolorowo. Oby do wiosny. Uściski przesyłam:):):)

      Usuń
  9. Pięknie u Ciebie... Chyba czas wybrać się do szkółki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Agatko Ty masz już tyle piękności, ale masz gdzie je sadzić więc do dzieła. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  10. Róże od tej firmy są bardzo dobre i wytrzymałe, mają atest ADR. Poza tym różyczka jest śliczna, a jeśli pachnie to już sama radość. Pięknie masz w ogrodzie, zachwycają kwiaty i trawy. Szkoda ligustru, ale to bardzo wytrzymały krzew, więc moce przeżyje, a może trzeba go podciąć dla wzmocnienia? Chociaż pomysł, żeby zrobić z niego podporę dla pnączy też jest dobry.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już tylko w tej szkółce będę kupowała róże. Mają róże o różnych wymaganiach i nawet do takich ogrodów jak nasz. Czyli na słabe podłoże. Co do lugustru, to został podcięty, podsypany próchnicą, bo były podziemne korytarze, a teraz zobaczymy co dalej. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  11. Piękne są Twoje październikowe kolory w ogrodzie! Róże, marcinki, trawy, dynie - prawdziwe bogactwo... Ciekawa jestem, czy ligustr przetrwa, choć jego współpraca z winobluszczem tez na pewno będzie fajna. Serdeczności dla Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Październik u nas był pogodny i roślinki z tego korzystały. Ja też jestem ciekawa jak się potoczy przygoda z ligustrem. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  12. Niech krzew Twojego dziecka przetrwa i ma się bardzo dobrze. Kocham ogrody, Twój jest prześliczny. Uwielbiam trawy ozdobne i też przemyciłam je na balkon, kiedyś mama nie chciała, ale ja potrafię zrazić miłością do natury. :D Takie spacery, ja chętnie przyjmę, kiedy tylko zechcesz mnie zaprosić, dzisiejszy, był bardzo piękny. Uściski wielkie posyłam. :))) <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko jesteś stale zaproszona. Będzie mi bardzo miło. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  13. Ależ tu u Ciebie pięknie.. Jestem zachwycona.
    Życzę powodzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie ♡
    Ależ pięknie :) Taki ogród to skarb! Uwielbiam róże :) W ogóle uwielbiam naturę, mogłabym otaczać się nią cały czas :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę. Ja też kocham naturę i stąd zabawa w ogród. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  15. Piękny ogród, piękne fotki. A marcinki i wrzosy jak marzenie. Będę tu wracać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Zapraszam. Będzie mi miło. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  16. Przepiękny ogród, robi wrażenie :) Taki ogród to moje marzenie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Marzenia się spełniają. Ja czekałam bardzo długo. Tobie życzę, by spełniły się jak najszybciej. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  17. Kto by pomyślał, że to listopadowy ogród. Jednak ociepla się nam klimat i listopad nie jest tak zimny jak dawniej, kiedy często zdarzały się przymrozki i czasem padał śnieg. Piękny spacer po jesiennym ogrodzie.
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekiedy, wychodząc rano sama się dziwię, że coś jeszcze kwitnie. Róże nawet mają jeszcze wiele pąków. Klimat się zmienia, ale czy na lepsze? zobaczymy. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  18. Niezwykle zdrowe i okazałe masz rośliny. Widać, że im dobrze u Ciebie. Trawy o tej porze roku to jednak wspaniałe uzupełnienie ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym zdrowiem nie zawsze jest tak różowo. Wszechobecne grzyby dały się w tym roku we znaki. Trawy pokochałam niedawno. Jesienią uzupełniają braki i są takie zwiewne. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  19. Jasiu przesliczne roze, moje.ukochane kwiaty nie liczac kaczencow i stokrotek :) Jakze milo sie spaceruje po jesiennym ogrodzie. Jest uroczo. Trzymaj sie cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniale opisujesz o swoich ogrodowych zmaganiach :)

    OdpowiedzUsuń