środa, 30 czerwca 2021

A CÓŻ W CZERWCU ?.............................................

............. czerwiec przywitał nas upałami. Przemknął tak szybko. Za szybko jak dla mnie. Niewiele udało się zrobić w ogrodzie. Na początku upały, które nie pozwoliły mi na prace, a potem ulewy. Ale nie będę narzekać wszak z pogodą tak bywa. Coś niecoś jednak cieszyło oczy. Witam Was moją ukochaną piwonią drzewiastą. Trochę ucierpiała z powodu przymrozków, ale nie zawiodła. Oby tak dalej. Nie oczekuję więcej.
Może ktoś z Was zna nazwę odmiany. Dostałam ją w prezencie bez etykietki. Wszystkie piwonie to jedne z moich najbardziej ulubionych kwiatów. Mam ich kilka. Dotychczas pięknie kwitły. W poprzednim i tym roku jednak się nie popisały.Nie wiem jednak dlaczego.
A to nowy nabytek. Dostałam ją od koleżanki w ramach "kwiatowej wymianki" Bardzo mi się podoba. Poniżej trochę innego kwiecia
Śniedek baldaszkowaty. Nornice poroznosiły cebulki po całym ogrodzie.
Najbardziej lubię tę kalinę. Przypomina mi ogród Babci. Olbrzymi krzew z dużymi,białymi pomponami - tak ją nazywałam, będąc małą dziewczynką. Kiedy to było.....
Kolejnymi kwiatami, które lubię są kosaćce. Chciałabym mieć ich dużo więcej, ale chyba poprzestanę na tych, które mam. Wymagają wiele uwagi, a ja nie mogę im tego zapewnić. W tym roku mocno uszkodziły je ślimaki, które zaatakowały nas ze zdwojoną siłą. Poza tym mają rdzawe plamki na liściach. Muszę coś z tym zrobić.
Jeszcze wiele innych roślinek dopisało, ale post byłby za długi. Dziękuję za Waszą obecność i komentarze. Przepraszam, że na nie nie odpowiedziałam, ale o przyczynie już pisałam w poprzednich postach. Zyczę wszystkim wspaniałego wypoczynku:):):):)

8 komentarzy:

  1. Jak miło pospacerować po Twoim ogrodzie pełnym kwiatów. Dla mnie to jest mile wspomnienie kwiatowego ogródka mojej Mamy. Taka sentymentalna podróż w przeszłość. Pozdrawiam i życzę Ci wszelkiego dobra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie jest u Ciebie Janeczko, masz mnóstwo kwiatów! Prześliczny kolor ma Twoja piwonia drzewiasta. Ja mam jedną z różowymi kwiatami ale jest bardzo wrażliwa na wiosenne przymrozki. Kosaćce też wspaniałe - ogromnie mi się podoba ta biało niebieska odmiana. Pogoda nas ciągle zwodzi - jak nie upały to deszcz. Może lipiec będzie przychylniejszy.
    Życzę Ci zdrówka i cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Janeczko kochana ogód masz jak z bajki! Cudownie ogląda się te wszystkie zdjęcia. Nigdy nie jest ich dość :).
    Posyłam uściski i dużo zdrówka życzę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za spacer po Twoim pięknym ogrodzie pelnym wspaniałych kwiatów. Lubię te same rośliny i wiem, ile pracy kosztuje utrzymanie ogrodu w pięknym stanie.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny jest Twój ogród ! Kosaćce to dostojne kwiaty, ale najlepiej prezentują się w ogrodzie. Do wazonu raczej się nie nadają.
    Śniedek baldaszkowaty też mam w swoim ogrodzie i w tym roku też zaskoczył nas on, bo był w różnych miejscach. Lubię go ! Jest śliczny i nadaje się na kwiat cięty. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko pięknie u Ciebie kwitnie! Te piwonie cudowne

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie Ci wszystko kwitnie... Czas tak leci, coraz to nowszych kwiatków zakwita. Napewno już coś więcej kwitnie. Dziękuję za spacer. Bardzo miło było pospacerować. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Droga Janeczko!
    Jak zawsze zachwycam się Twoim ogrodem. Piwonia drzewiasta prześliczna. Też kocham te zjawiskowe kwiaty, których zapach przyprawia o zawrót głowy.
    Życzę Ci dużo zdrowia i bardzo serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń