niedziela, 21 kwietnia 2024

TULIPANY I TAKIE TAM RÓŻNOŚCI.............................................

Przyszło zimno i do nas. W ciepłe dni udało się nawet ogarnąć co nieco w ogrodzie. Niewiele, bo przez kilka miesięcy muszę sobie radzić sama. Robię, co mogę, a zaległości rosną. Ogród będzie jeszcze bardziej sielski, co nawet mnie nie zraża. Rośliny dadzą sobie jakoś radę z mniejszym lub większym powodzeniem. Podobnie jak ja. I tutaj się zgadzamy.

Pogoda dziś taka, że nie mam ochoty na spacery, więc ograniczyłam się tylko do wędrówki na ogród, by pokarmić i pomiziać ukochaną podopieczną. Zdjęcie robiłam gdy na chwilę wyjrzało słoneczko, a kicia już postanowiła z niego skorzystać. Nadrobiłam braki na moich ulubionych blogach i postanowiłam pokazać Wam nasze tulipany i trochę drobiazgów.

Tak na próbę posadziłam część z nich wśród traw. Kiedy trawy dopiero wyzierają z ziemi, one już kwitną. Jak trawy będą większe, przysłonią zamierające liście tulipanów. Może się sprawdzi. Kiedy tak będzie, jesienią postaram się wysadzić więcej cebulek. Trawy na obrzeżu się sprawdziły więc może i pomysł z tulipanami również.




I wyszedł duet w kolorze naszej flagi. Posadziłam tam pięć cebulek o barwie czerwonej i nieopodal pięć o barwie białej. Cztery umknęły zabrane przez nornicę, a na pocieszenie z innego miejsca zabrała białe i pozostawiła jedną cebulkę. Żartownisia czy patriotka?

Jeszcze kilka drobiazgów



Starzec wiosenny. Chwast, który wybrał sobie miejsce tam, gdzie składuję zakupioną ziemię. Nie mogłam go usunąć. No nie mogłam i już. Niech przekwitnie, straci urok i może potem? W taki oto sposób nasz ogród już zawsze będzie sielski. No tak dopóki ja będę w nim pracować:):):)




Na koniec bratki, które bardzo mi się podobają i dedykuję je Wam💕💕

Witam serdecznie Nową Obserwatorkę mojego bloga. Aniu jest mi bardzo miło:):):) Wszystkim dziękuję za wizyty, komentarze. Życzę pogodnego nieba i pogody ducha💕💕

38 komentarzy:

  1. Przepiękne kwiaty! 🌷💖 Taki widok mnie relaksuje, nawet na zdjęciach :) Ja niestety nie mam ogrodu, ale staram się "pokolorować" kwiatami balkon i mieszkanie. Uwielbiam kiedy otaczają mnie takie widoki natury.
    Przesyłam serdeczne pozdrowienia! 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!!! Na balkonie też można urządzić sobie wspaniałą kolorową oazę. Teraz jest taki wybór roślin o różnych wymaganiach. Z pewnością Twój balkon jest piękny. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  2. Cudne te Twoje tulipany, Janeczko. I piękne zdjęcia.
    Masz rację, że tulipany wśród traw to bardzo dobry pomysł. Trawy wschodzą później... do tego czasu tulipany już przekwitną i zostaną tylko ich liście.
    Parka patriotyczna pięknie się wyeksponowała.
    Pozdrawiam Cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko. Myślę, że się to sprawdzi. Tę patriotyczną parkę stworzyła nornica. Na otarcie łez pozostawiła po jednej cebulce. I patrz jaka mądrala, bo po jednej z dwóch kolorów. Dobre ma serce:):):) Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  3. Przepiękne masz te swoje tulipany. I w dodatku na wyciągnięcie ręki. Super.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Karolinko. Bardzo lubię tulipany i codziennie cieszyły oczy. Niestety spektakl powoli się kończy. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  4. Ile kwiatów! Bajeczne tulipany. Wspaniałe. Świetnie to wszystko wygląda. Wiosna w pełni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  5. Piękne tulipany !!! Podobają mi się zwłaszcza te ciemnofioletowe. Cudnie w ogrodzie ! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo!!! ja też lubię ten fiolecik. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  6. Bratki prześliczne:) Tulipanów masz moc i wszystkie niezwykle urodziwe. Ziele śliczne - też zostawiam, gdy chwaścik mnie zachwyci. Z tymi trawami - świetny pomysł. Na pewno będzie pięknie i wczesna i późna wiosną.
    Cudnie u Ciebie.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. Bratki mnie zachwyciły różnorodnością kolorów. Mam jeszcze kilka dekoracji ale teraz jakoś oklapły. Czyżby ten przymrozek? Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  7. Nornica-patriotka? sporo tulipanów jednak zostawiła na pocieszenie. Dobry pomysł z tulipanami w trawie, życzę, żeby się sprawdził.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Celu. Rzeczywiście w tym roku nawet była łaskawa. Może się uda. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  8. Och jak kolorowo. Piękne tulipany, a u mnie co rok było mniej. Jak kopałam na rabacie to były tylko suche łuski reszta wyjedzona. Paskudne nornice.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!!! u nas też sobie używa. Jesienią wysadziłam dosyć dużo cebulek więc chyba miała w czym wybierać. W kilku miejscach wcale się nie pokazały więc to z pewnością jej sprawka. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  9. Moja mama w ogródku też ma mnóstwo tulipanów. Cieszą oko! A kicia równie śliczna :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Tulipany mają wielu miłośników. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  10. Śliczności i ogród i roślinki i koteczek:)
    Taki sielski ogródek jest bardzo naturalny i ma swój urok.
    Nie wszystko musi być "pod sznurek" a roślinki już tak mają, że jak się same zasieją, to rosną najlepiej:)
    Kiedyś tam, jak jeszcze mieliśmy ogród, to właśnie w trawie było dużo różnych cebulek. Fajny efekt i żadna uciążliwość:)
    Teraz najbardziej brakuje słoneczka i ciepełka ale może ta mało sympatyczna aura nie będzie trwała długo.
    Serdeczności przesyłam i pozdrawiam cieplutko❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję !!! Kocham sielskie ogrody. Niestety niekiedy trudno jest go okiełznać, a szczególnie gdy jest tak słaba ziemia jak u nas. Rośliny lubią same znaleźć sobie miejsce i wtedy im nie przeszkadzam. To prawda wówczas rosną najlepiej. Ja też już czekam, by przymrozki nas opuściły. Wiele szkód poczyniły w tym roku. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  11. Witaj Kochana 💜
    Ja zdecydowanie myślę że to patriotka była. Bo przecież wszystkie cebulki mogła zabrać,a coś zostawiła i jak pięknie to wygląda! Zresztą wszystkie tulipany u Ciebie cieszą oko. Bardzo ciekawy pony z tymi trawami,ja co prawda się nie znam, ale uważam że eksperymenty mogą się nieźle sprawdzić. Kocurka cudna! Podobne barwy jak nasza rozrabiarka 😘
    Udanego tygodnia i serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślę:):):) zostawiając po jednej cebulce tak trafnie dobrała kolory. Widziałam kiedyś Twoją koteczkę. Jest bardzo podobna. Niestety nasza nie chce z nami zamieszkać, bo to było takie dzikie kociątko. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  12. Piękne masz tulipany Janeczko i to w tylu kolorach! Myślę że to dobry pomysł z posadzeniem ich wśród traw. Zawilce, irysy i pozostałe kwiaty też bardzo urodziwe. Bratki zawsze cieszą moje oczy. A sielski ogród Janeczko, jest bliżej z naturą :) Pozdrowienia przesyłam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. To prawda, że sielski ogród jest bliżej natury. W Twoim ogrodzie bardzo podobają mi się urocze zakątki i dlatego kocham bywać w Twoim ogrodzie. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  13. Piękna kolekcja tulipanów, ja jesienią zawsze dokupuję parę cebulek... nie umiem oprzeć się ich urokowi:) Chwasty, choć z nimi "walczymy" też mają swój urok, a wiele z nich także lecznicze właściwości. Janeczko, ja tu zaglądałam do Ciebie wcześniej, nie wiem, jak to się stało, że już wtedy nie kliknęłam "obserwuj"... eh chyba czasem nie ogarniam tego wirtualnego świata hehe. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Ja też zawsze dokupuję cebulowe, bo nornice znacznie uszczuplają je zimą. A chwasty to również piękne rośliny i z niektórymi z nich (zioła) warto się zaprzyjaźnić. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  14. Janeczko Kochana!
    Jestem oczarowana Twoją kolekcją tulipanów. To, że jest taka piękna to być może zasługa Waszych kocurków bo przeganiają nornice. One szczególnie uwielbiają cebule tulipanów i hiacyntów. Ogród masz zadbany, właściwie to wypieszczony. Jestem pełna podziwu ponieważ wszystkie prace musisz wykonywać sama ze względu na operację oczu Twojego Męża. Naprawdę musi zachować środki ostrożności.
    Przesyłam moc uścisków i serdecznych pozdrowień dla Ciebie i dla Męża:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lusiu!! Tak się składa, że nasza koteczka wybywa na inne rejony, ale może sama jej obecność trochę je zniechęca. Jednak moje zasoby cebul są uszczuplone po zimie i dlatego zawsze jesienią dokupuję cebulki. Staram się dbać o moje rośliny jak mogę, ale druga połowa ogrodu jest niestety do zrobienia. Ogród jest duży (19 arów) i priorytetem są warzywa, a resztę może do jesieni jakoś ogarnę. To miło, że troszczysz się o nas. Ciągle muszę zaglądać co robi mój mąż, by z rozpędu nie zabrał się za jakąś pracę. Ale już się przyzwyczaił do nic nierobienia, to przynajmniej już nie sprawdzam. Mąż dziękuję za pamięć. Serdecznie Was pozdrawiamy życząc wspaniałej majówki:):):)

      Usuń
  15. Pięknie, zazdroszczę każdemu kto ma ogród :) Tak mi się marzy patrzeć na takie wspaniałe kwiatki i pić poranną kawę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ogród to przyjemność obcowania z naturą. Niestety też bardzo ciężka praca, a niekiedy duże straty. Mróz jaki u nas zagościł, pozbawił nas owoców i wielu ukochanych roślin. Trudno takie jest ryzyko posiadania ogrodu. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  16. Witaj słonecznie
    Za oknem jednak chłodno. Moje bratki ledwo uratowałam przed mrozem. A tulipany dawno przekwitły. Za szybko w tym roku wszystko rozkwitło.
    U Ciebie wszystko jak zawsze piękne, takie różnorodne
    Pozdrawiam końcówką kwietnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj !!! u nas niestety mróz zaszalał w tym roku. Wiem, że nie będzie owoców. Pożegnałam też z bólem kilka ulubionych roślin. To prawda przyroda wszystko przyspieszyła, a potem zrobiła krok do tyłu. Tak pewnie już będzie. Pozdrawiam serdecznie:):):)

      Usuń
  17. Janeczko, nasyciłam oczy Twoimi pięknymi, różnorodnymi tulipanami. U mnie kolekcja bardzo zmalała, zostało naprawdę niewiele. Koniecznie muszę dosadzić jesienią, chociaż to problem, bo wtedy byliny są tak rozrośnięte, że trudno znaleźć wolne miejsce, żeby wcisnąć cebulki, a lubię sadzić grupami. Teraz wiosną byliny jeszcze malutkie, dopiero się rozwijają, więc i miejsca jest mnóstwo, szkoda, że nie sadzi się cebul wiosną ;)))
    Ściskam serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ładne tulipany :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tulipany jeszcze są w Gdyni, tu i teraz, 3 maja, dziś je podziwiałam. U mnie na Dolnym Śląsku już dawno przekwitły. Cudny kotek. Dobrego maja!

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy nie miałam ogrodu, ale wiem, ile to pracy, bo moja Babcia była ogrodniczką! Piękne migawki nam pokazałaś. Kocham tulipany!

    OdpowiedzUsuń