sobota, 21 września 2019

NASZ OGRÓD W SIERPNIU........

.....miał być kolorowy i pachnący - tak chciałam, by podczas wypoczynku delektować się kolorami i zapachami. Niestety dopisała tylko maciejka, a floksy w tym roku pięknie zakwitły i pachniały w lipcu, ale bardzo wcześnie przekwitły z powodu wysokich temperatur. Szkoda.
Zachował się tylko jeden, a teraz przycięte na jeża czekają na wiosnę.




















 Nie zdołaliśmy jeszcze zrobić nic na stałe wokół domku. Tyle rozwiązań mi się podoba, ale ziemia tam jest najgorsza. Sadząc kanny kopaliśmy ogromne doły, by miały dosyć pokarmu. To jest początek kwitnienia, ale finał był doskonały. Niestety nie wykonałam fotek całości.
Myślę, że za rok też tam będą gościć. Tak miło patrzeć na nie z tarasu.
 Po raz pierwszy zagościł u nas hibiskus bylinowy. To jest jeden z moich imieninowych prezentów.
Wypełnia pustkę po roślinach, które rosły i kwitły na wiosnę. Niestety już ich nie ma. Larwy chrabąszczy zniszczyły wszystko i widać jakie są pustki na rabatce.



To również jest prezent. Hortensja ogrodowa, ale niestety nie znam odmiany. Będę wdzięczna jeżeli ktoś z Was mi podpowie. Podobno przycina się ją tak jak bukietową, a ja jednak mam wątpliwości.
I jeszcze jedna, która jest prezentem.
Sprzedający również mówił, by przycinać ją jak bukietową i tutaj też mam wątpliwości. Szkoda, że nie ma nazwy odmiany, a może ktoś z Was?😃
Niezawodne begonie zawsze cieszą oczy.
Podobnie jak cynie i aksamitki.


Moje ukochane dalie bardzo biedniutkie w tym roku niestety.



Kwiatek hibiskusa dedykuję Wam wszystkim i dziękuję za Waszą nieustanną obecność💓
Witam gorąco nowych Obserwatorów mojego bloga. Jest mi miło, że do mnie zaglądacie😍😍😍

26 komentarzy:

  1. Ależ pięknie! Niezwykła ta hortensja z pierwszego zdjęcia.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mnie również zachwyciła. Tak bardzo bym chciała, by jej było u nas dobrze. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  2. Janeczko! Wszystkie Twoje kwiaty są prześliczne, aż trudno uwierzyć, że latem brakowało im deszczu. Hibiskus przecudny, zachwycający kolor kwiatów.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Lusiu u nas nadal jest bardzo sucho. Tylko raz padał deszcz i tylko dzięki temu, że codziennie podlewałam one jeszcze żyją. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  3. Bardzo ładne zdjęcia Janeczko, floksy prezentują się zjawiskowo. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Floksy kwitły bardzo pięknie, ale bardzo krótko niestety. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  4. Mimo suszy pięknie i kolorowo w Twoim ogrodzie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały ogród Janeczko, miło nacieszyć oczy feerią barw.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie, cynie i aksamitki to kwietna klasyka dojrzałego lata i jesieni. Kiedyś ich nie lubiłam, teraz mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię je od kiedy je poznałam. Tym bardziej je lubię, bo dają radę w naszym ogrodzie. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  7. Jejku jak pięknie! Ja bym z takiego ogrodu nie wychodziła :)). Uściski posyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja prawie nie wychodzę tyle jest pracy, a teraz, kiedy mamy nasz nowy domek mam gdzie odpocząć, wypić kawę wśród moich ukochanych roślinek. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  8. Nacieszyłam dziś oczy Twoimi kwiatami Janeczko :) Widać dobrą rękę gospodyni i wielkie serce ogrodniczki. Kanny wyglądają prześlicznie. Dawniej miałam ich sporo ale zrezygnowałam z uwagi na to kopanie - siły już nie te co dawniej. Trochę mi żal :) Przesyłam cieplutkie pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Kanny dostałam od koleżanki, więc się z nimi zmierzyłam. W ubiegłym roku nie zakwitły. Kapryśne to kwiaty. Trudno jest z przechowywaniem, ale z takim sercem mi je przywieziono, że nie potrafię z nich zrezygnować i będę je pielęgnować dopóki dam radę. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  9. Jaki miły spacer wśród cudnych kwiatów i zieleni :D Hibiskus przecudny, a i hortensje zachwycają. Wspaniałe odmiany o przepięknych kwiatach. Wiem, że są odmiany, które kwitną na nowych pędach, może właśnie Twoje się takie trafiły... ciekawe :)
    Ściskam serdecznie, Agness: )

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza Hortensia jest ogrodowa, wiec tej sie nie przycina, druga na pewno mozesz ciac, nawet wiosna.
    Podziwiam Was za ogrom pracy przy kwiatach wymagajacych wykopywania jesienia I sadzenia w nastepnym roku.
    Cieplutko pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ pięknie u Ciebie. Hortensja ogrodowa już zawiązuje pąki, jak ją przytniesz, nie będzie kwiatu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie i kolorowo... Hortensje masz przecudne i dalie też niczego sobie. Jestem nimi zauroczona. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń