niedziela, 6 maja 2018

MAJOWO W OGRODZIE.................

Maj to niewątpliwie najbardziej ukwiecony i pachnący miesiąc w naszym ogrodzie.
Witam więc Was kolorowym, wonnym bzem.
 
Kwiatowy spektakl rozpoczyna dzika grusza i drzewo, które jak mniemamy jest wiśnią wonną.W tym roku kwitnienie rozpoczęły pod koniec kwietnia. Taki widok codziennie oglądałam z tarasu.
      
Szkoda, że nie można przekazać zapachów.  Pachnie wówczas cały ogród. Szkoda, że tak szybko ten czas przemija i znowu na taki widok i zapach trzeba czekać cały rok.


Kiedy kwiaty naszych "białych panien" zaczynają stopniowo marnieć, zaczyna kwitnąć jabłoń w sąsiednim ogrodzie oraz nasz najwcześniejszy bez, który darzę największym sentymentem gdyż pochodzi z mojego rodzinnego domu. Pachnie najpiękniej.
Kolejny widok z okna naszego nowo powstałego domku (o nim w kolejnym poście), to kwitnąca, dziko rosnąca jabłoń.











Ale to już przeszłość. Teraz to już bzy, rododendrony i azalie. Mam ich niewiele, bo nie jest im łatwo w naszym ogrodzie i musiałam się pożegnać z kilkoma.
Jednak nie mogłam się oprzeć tym żółtym kwiatkom i kupiłam jeden w pobliskiej szkółce.







 

I azalie. Właśnie zakwitła biała. U trzech pozostałych dopiero rozwijają się pojedyncze kwiatuszki. Może uda mi się pokazać je w pełni kwitnienia.
 
A teraz nasze bzy:
 

I jest jeszcze coś, co bardzo nas cieszy. Nie sądziłam, że ujrzę te kwiaty w naszym ogrodzie.Jednak po wielu staraniach jest i o dziwo kwitnie - nasza glicynia😃😃😃😃😃
Początek kwitnienia. Nie wiedziałam, że kwiaty tak pięknie pachną. Zapach roznosi się i mam ogromną przyjemność zachwycać się nim, gdy plewię grządki warzywne.



 
 Przekwitła już niestety kalina hordowina. Pozostał tylko jeden kwiatek.

Jeszcze kilka kwitnących bylin.
 
 
 

Dziękuję za cierpliwość, za Waszą obecność, komentarze. Życzę Wam kolorowej, pachnącej i ciepłej wiosny😍😍😍😍😍

38 komentarzy:

  1. Przepiękny maj u Ciebie Marysiu,na kwiaty Glicynii ja ciągle czekam pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Glicynię posadziliśmy kilka ładnych lat temu. Marnie rosła i spisaliśmy ją na straty. Nie jest zbyt okazała ale zakwitła w tym roku i bardzo się tym cieszę. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  2. Bogaty w rośliny Twój ogród. Co jedna to ciekawsza. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Kocham wszystkie roślinki i krzewy i mam gdzie je sadzić, bo ogród jest duży ale w biedniutkiej ziemi pozostają tylko te najtrwalsze.

      Usuń
  3. Masz cudowny ogród. Zachwyciło mnie pierwsze zdjęcie. Czy to Krasawica Moskwy? Marzę o niej od dawna. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Niestety nie odpowiem na pytanie, bo dostałam maleńką odnóżkę od koleżanki, a ona przywiozła go z Holandii. Bardzo go lubię. Pachnie cudnie.Pozostałych odmian też nie znam, bo wymieniałam się z koleżankami. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  4. Również życzę pięknej kolorowej wiosenki. Piękne kwiaty, azalie, rododendrony... Drzewa owocowe w tym roku bardzo okwiecione, będą dorodne plony. glicynią się zauroczylam, wąchalam juz kiedyś, cudownie pachnie, lecz na takie kwiaty trzeba poczekać prawda??? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Agatko na kwiaty glicynii czekaliśmy od ładnych kilku lat ale warto było. Oby zechciała u nas pozostać. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  5. Śliczności. Uwielbiam pachnące rośliny, a do bzów mam szczególny sentyment.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja podobnie jak Ty lubię kolorowy i pachnący ogród. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  6. Pięknie wygląda Twój ogród. Kocham kwiaty, bardzo lubię się nimi opiekować. :) Glicynia mnie zachwyca. Jest to dla mnie jedna z najpiękniejszych roślin. :) Na balkonie jej nie posadzę, ale mam inne kwiaty. Taki mały ogródek, ale cieszy i to bardzo. :)

    Pozdrawiam, pięknych, roześmianych dni życzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój ogród jest cudowny, zachwyca niezliczoną ilością wspaniałych krzewów i kwiatów. Drzewa w tym roku były wyjątkowo okwiecone.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne kwiaty! Tegoroczna wiosna zachwyca słońcem, ciepłem i niezliczonymi kolorami :-) Pozdrowienia, śliczny ogród :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolorowo i pachnąco u Ciebie.Najbardziej lubię ten najciemniejszy bez,mam identyczny. Stoi w wazonie już 5 dni i ciągle pięknie wygląda. Wszyscy się dziwią, że nie więdnie,ale wazon jest duży i w domu chłodno,może dlatego.Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie ukwiecony ogród.:) Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. jest ślicznie tam u ciebie,u mnie już trochę zielono ale nie tak kwieciście

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie i kolorowo jest w Twoim ogrodzie.Uwielbiam kwiecisty maj. Bzy kocham. U mnie rodendrony jeszcze w pąkach,a azalie już przekwitły .
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham maj. Szkoda tylko, że tak krótko wszystko kwitnie:):):)

      Usuń
  13. Napracowałaś się przy tym wpisie, tyle zdjęć, tyle treści - ale efekt cudny. Nacieszyłam oczy Twoimi kwiatami :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dlatego kocham wiosnę:) Bo ona nam daje te piękne kwiaty, zapachy, długie dni! Jest cudnie w Twoim ogrodzie! Wiosno trwaj:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wiosna, to moja najbardziej ulubiona pora roku. Pozdrawiam:):)

      Usuń
  15. Przepięknie, kolorowo i z tego co widzę, także bardzo pachnąco. Sama radość jak się patrzy na tak kolorowe zdjęcia. Piękne lilaki. Świetnie, że masz ich tak dużo, rododendrony wspaniale kwitną, uważaj na tego żółtego, jest wyjątkowo dekoracyjny. I glicynia, to wyjątkowe pnącze o zjawiskowych kwiatach. Wspaniale, ze zakwitła, ja na kwiaty czekałem kilka lat. Wiosno, trwaj jak najdłużej, chciałoby się rzec. Słoneczne pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj trwaj, trwaj wiosno kolorowa. Ten żółty też mnie zachwycił. Postaram się ale czy zagości na dłużej? zobaczymy. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  16. Unas fotos preciosas! que tengas una feliz semana!te espero por mi blog!💜💜💜

    OdpowiedzUsuń
  17. Aż westchnęłam z zachwytu tak u Ciebie pięknie..urzekły mnie zdjęcia bzu, to jeden z moich ulubionych kwaitów..;) pozdrawiam ciepło Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosna jest piękna w moim i w każdym ogrodzie. Bzy kocham od dziecka. Pozdrawiam:):)

      Usuń
  18. Aż dusza rośnie i serce się cieszy, gdy patrzę na te zdjęcia. I zaraz przypominają mi się słowa piosenki..." Pamiętajcie o ogrodach...". świat jest piękny i Twój ogród też. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Lucynko świat jest piękny tylko trzeba to dostrzec i cieszyć się z drobiazgów. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  19. Ach te zapachy i kolory, aż chce się głęboko oddychać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię oglądać ogrody !!! Ta dziko rosnąca jabłoń - skradła moje serce. W maju jest chyba najpiękniej, bo wszystko kwitnie i pachnie ! Piękna kolekcja różaneczników i azalii. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kolorowo, bujnie i pachnąco... po prostu cudnie :D Ten żółty Różanecznik jest przepiękny, muszę się rozejrzeć za takim kolorem :D
    Ściskam serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie i kolorowo - szkoda tylko iż ten obraz tak szybciutko się zmienia!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Maj to naprawdę piękny czas dla ogrodów..

    OdpowiedzUsuń
  24. Maj też piękny, bo w maju urodził się mój mąż, bo w maju się zakochałam i ta miłość trwa już 24 lata :) bo maj to wiosna najpiękniejszy miesiąc :)

    OdpowiedzUsuń