czwartek, 31 marca 2016

SERWETKI Z MOTYWEM TULIPANA...........


Tulipan jest wytworną, delikatną rośliną. Myślę, że lubianą przez każdego.
Spośród wszystkich roślin cebulowych tulipany wyróżniają się ogromną ilością odmian uprawnych. Jest ich blisko 15 tysięcy. Są to rośliny szeroko rozpowszechnione w naturze. Występują w Europie Południowej,  na północy Afryki i w Azji –  Kazachstanie, Chinach oraz w Japonii. Od lat goszczą w naszym ogrodzie. Wprawdzie corocznie kupuję cebulki tych wspaniałych kwiatów i mam nadzieję, ze nornice je oszczędzą, ale wiosną okazuje się, że bardzo wiele z nich padło ofiarą tych bardzo żarłocznych żyjątek. 
W tym roku jest podobnie. Zawsze jednak trochę cebulek ocaleje więc teraz pozostaje nam czekać na wspaniały wiosenny spektakl z tulipanami w roli głównej. Chciałam uwiecznić te piękne kwiaty i wydziergałam kilka serwetek z motywem tulipanów. Mam nadzieję, że kiedyś ciąg dalszy nastąpi.

 

 
 

Wzory serwetek zaczerpnięte z internetu. Wykonałam je z nici Muza 20 i Filo di scozia 15/3 szydełkiem nr 1,0. Dziękuję Wam za wizyty i komentarze. 
Serdecznie pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!

47 komentarzy:

  1. PIĘKNE!!!!!!
    JESTEM ZACHWYCONA TWOIM DZIEŁEM.W ICH WYKONANIE WŁOŻYŁAŚ SWOJE SERCE I EFEKT JEST OSZAŁAMIAJĄCY.
    A CO DO TULIPANÓW? TO MOJE ULUBIONE KWIATY. TEZ MAM PLAGĘ NORNIC I WSZYSTKIE KWIATY SADZĘ W KOSZYCZKACH.
    SERDECZNIE POZDRAWIAM:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja sadziłam w koszyczkach również, ale wyobraź sobie jakimś cudem zniknęły. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  2. Ojej, jakie cudne. Napatrzeć się nie mogę, bo i wzory i wykonanie fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tytuł mnie zmylił, myślałam że będzie decoupage. A tu takie niciane cudeńka : ) Co jedna to ładniejsza, moja faworytka to ta na przed ostatnim zdjęciu. Tulipany lubię, zimą kupuję do wazonu, a ogrodowe bardzo rzadko ścinam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przymierzam się do decoupage, ale jakoś mi nie wychodzi. Ja również cenię tę serwetę, która Ci się spodobała. Jest pracochłonna. Przynajmniej dla mnie. Inni robią szybciej.Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  4. O rany , jaka piękna wiosenna kolekcja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne te serwety. Cudeńka!! ♥ Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Serwetki masz przecudne.
    Tulipany kocham, Mama miała kiedyś dwie grządki żółtych i czerwonych, wszystkie padły ofiarą nornic!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu. Ja również miałam ich bardzo dużo w różnych kolorach, bo je kocham. Niestety nie sprawdziła się u mnie żadna z metod, by przegonić nornice:):):):)

      Usuń
  7. Zbiór serwet przepiękny. I same tulipany. Sama bardzo lubię te kwiaty i często kupuję. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też kocham te cudne kwiaty stąd tak uparcie je sadzę. Zawsze jakaś cebulka ocaleje, by cieszyć oczy:):):):)

      Usuń
  8. Piękne i tych Ci przynajmniej nornice nie pożrą. Też mam ten problem niestety i nic nie pomaga, ani koty, ani chemia, no po prostu nic :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, ale niestety nie mam ich już. Mam tak samo z nornicami. Żaden sposób się nie sprawdził:):):)

      Usuń
  9. Śliczne tulipany i jeszcze śliczniejsze serwetki, piękna kolekcja.
    U mnie zupełna posucha szydełkowa :):)

    Jeszcze chwila a zaczniemy nierówną walkę ze szkodnikami, cóż, taki los ogrodnika, jak dotąd nie znalazłam idealnego sposobu jak przepędzić nornice z działki. Pozdrawiam i dużo słoneczka życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu. Ja też już odłożę robótki. Ogród wzywa, a sił brak więc zajmie mi to cały wolny czas. No może tylko w przerwach na kawę:):):)

      Usuń
  10. Piękne serwety :-) Cudne wzory.
    Uwielbiam tulipany... :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ależ piękne te serwetki, podziwiam ogromnie... jak zawsze :))
    Tulipanki uwielbiam i cieszę się, bo już lada chwila będą cieszyły nas w ogrodach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też je bardzo lubię i czekam na te które pozostały:):):):)

      Usuń
  12. Lubię tulipany, choć z wiosennych kwiatów wolę żonkile i narcyze. Uważam, że tulipany kwitną zbyt krótko i nigdy nie zdążę się nimi nacieszyć. Dlatego Twoje tulipanowe serwety przypadły mi do gustu. Zatrzymałaś w nich urok tych kwiatów. Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja prawie nie zrywam do wazonu, bo w domu szybko przekwitają, ale narcyzy i żonkile tak. Cieszą oczy dłużej:):):)

      Usuń
  13. Urocze serwetki ,kazda inna i wyjatkowa.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Urocze serwetki ,kazda inna i wyjatkowa.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tulipany u mnie zaczynają klimat wiosny w domu. Bardzo je lubię we wszystkich możliwych kolorach.
    Mam pasek ręcznie haftowany na czarnym aksamicie, właśnie z motywem tulipana. Pięknie wygląda.
    Twoje serwetki są śliczne i jak widać można taki tulipanowy wzór pokazać w różnych wariantach. Pozdrawiam Cię słonecznie i wiosennie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tulipany w każdej postaci prezentują się pięknie. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  16. Pięknie wykonane serwetki. Tulipany sa wytworne, wręcz arystokratyczne. Mnie zawsze kojarzą się z męską elegancją. Pozdrawiam cieplo.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Rzeczywiście są bardzo wytworne i lubiane bardzo. Szkoda, że sezon kwitnienia taki krótki:):):)

      Usuń
  17. Cudowne serwetki!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Brawo Janko!!! Cudowności! A tulipany kocham:))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja też Moniczko i dlatego je szydełkowałam:):):)

      Usuń
  19. Tulipany są piękne, co widać na zdjęciu, kojarzą mi się z pierwszym słońcem po zimie i może dlatego tak je lubię.Serwetki z ich motywem mają duży urok,bardzo ładnie i sporo ich zrobiłaś. Wzór nr 4 widzę pierwszy raz,niezwykle ciekawy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też je bardzo lubię. Wzory serwetek pochodzą z internetu. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  20. Cześć. Piękne rzeczy robisz ;)
    I w ogóle fajny blog. Pozdrawiam- Mariolka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę i miło mi, że podoba Ci się to co robię. Zapraszam na dłużej:):):)

      Usuń
  21. Piękne te tulipanowe serwetki :) To rzeczywiście niezwykle wdzięczny motyw. Strasznie szkoda tulipanków, którym nie dane będzie się pojawić, bo przepięknie i radośnie wyglądają na grządkach, ale mam nadzieję, że jakieś ocaleją :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu. Szkoda mi moich tulipanów. Zawsze kupuję takie ładne kolorki. Troszkę ich ocalało. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  22. Twoje serwetki można podziwiać bez końca ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam. Pierwszy raz trafiłam na tego bloga i miszę przyznać że serwetki mnie zauroczyły. Przepiękne wykonanie.
    pozdrawiam serdecznie☺

    OdpowiedzUsuń