czwartek, 27 grudnia 2018

PADŁAM OFIARĄ OSZUSTÓW.......


Piszę tego posta ku przestrodze. Nie chciałam tego robić przed świętami, by nie psuć Wam świątecznej atmosfery. Również dlatego, że komputer odebrałam dopiero w sobotę. Zawsze wydawało mi się, że jestem przesadnie ostrożna w internecie. Jednak oszustom z łatwością udało się mnie oszukać. Moja córka złożyła zamówienie w jednym ze sklepów internetowych (bardzo rzetelny). Do odbioru wskazała nasz adres. Przekazała mi informację, by przy odbiorze sprawdzić przesyłkę w obecności kuriera, czy nic nie uległo zniszczeniu gdyż wewnątrz było szkło. Tak napisano Jej w e-mailu. Kiedy na mojej poczcie elektronicznej pojawiła się informacja, że kurier nie mógł dostarczyć przesyłki otworzyłam wiadomość bez żadnych podejrzeń. W dalszej treści napisano, by sprawdzić zawartość. Wszystko się zgadzało. Ja w swojej naiwności kliknęłam w załącznik ale treść była napisana w języku angielskim. Szybko zamknęłam wiadomość i dzwoniąc do córki dowiedziałam się iż naszym kurierem miał być Pocztex, a nie jak w e-mailu DHL. Sprawdziłam na stronie DHL (niestety po fakcie), że pod ich firmę podszywają się oszuści, by wyłudzić dane. Posuwają się nawet do instalacji programu szpiegującego. Ja oczywiście niczego nie instalowałam, ale to, że otworzyłam załącznik mogło być równoznaczne. No i klops. Nigdzie nie mogłam się zalogować, a informatycy zajęci przed świętami więc komputer odebrałam z opóźnieniem. Odwiedzałam oczywiście Wasze blogi, ale nie mogłam dodawać komentarzy. W większości na Waszych blogach nie udało się dodać komentarza jako anonimowy. Na koniec proszę bądźcie czujni, by nie paść ofiarą oszustów tak jak ja. Serdecznie Was pozdrawiam:):):)

25 komentarzy:

  1. Bardzo mi przykro. Mam nadzieję, że nie będzie dalszych konsekwencji tego zdarzenia. Wielokrotnie pojawiają mi się na poczcie tego typu informacje, zawsze je kasuję bez otwierania. Kasuję też wiadomości od nieznanych osób, a znając tylko nicki pewnej grupy znajomych, jeśli nie ma wyraźnego tematu postu, mogę wykasować post i od znajomej osoby.W przesyłkach wolę korzystać z poczty lub paczkomatu, z kurierami też miałam problemy. Lepiej dmuchać na zimne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. System już przeinstalowany i pozmieniane wszystkie hasła. Powiedziano mi, że to wystarczy. Robię tak samo jak Ty. Rzadko zamawiam przez kuriera, ale tym razem czujność zawiodła niestety, bo to nie ja zamawiałam przesyłkę. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
    2. Dziękuję, że o tym piszesz. Szkoda, że musimy uczyć się na Twoich złych doświadczeniach. Sama ostatnio dość często korzystam z poczty kurierskiej bo jest mi tak wygodnie, do stacjonarnej poczty mam 13 km. Teraz będę ostrożniejsza.
      Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego, już bez takich doświaczeń.

      Usuń
    3. Uważam, że powinniśmy to nagłaśniać, by ostrzec innych przed tego rodzaju przykrościami. Czułam się w obowiązku to zrobić. Serdecznie pozdrawiam:):):)

      Usuń
    4. Okropność. Nie umiem zrozumieć hakerów, którzy nie wiem czerpią radość z tego, ze przez nich ktoś komputer ma w naprawie? Niby wandale robią to samo... moja głowa nie ogarnia tego, za dużo jest we mnie empatii.
      Próbujemy się przed tym dziadostwem bronić a i tak wykorzystają jakąś nikłą nawet szansę... dla mnie to jest zupełnie niezrozumiałe :(
      Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie :)

      Usuń
  2. Przykra sprawa. Człowiekowi się wydaje, że jak sam jest w porządku, to inni ludzie też będą wobec niego uczciwi i kulturalni. A tymczasem wygląda na to, że wciąż trzeba się mieć na baczności i wszystkich wokół sprawdzać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowita sprawa. Bardzo Ci współczuję. Dobrze, że o tym poinformowałaś nas na swoim blogu.
    Oszuści posuwają się do okropnych rzeczy.
    Znajomy otworzył email'a i wtedy wyskoczyła mu informacja, że komputer został zablokowany przez policję ponieważ odwiedzał stronę pedofilską i musi zapłacić pewną kwotę. Zadzwonił na policję i powiedziano mu, że jest już którąś z kolei osobą z taką informacją. Powinien iść do informatyka aby zlikwidował mu blokadę. Nie wiem jakie były działania policji w tym temacie.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi koledzy z byłej firmy też mieli taką przygodę, o której piszesz. Jeden wpłacił pieniążki i blokada znikła. Nie zgłaszał na policję, bo miał zainstalowany po koleżeńsku program operacyjny, a drugi zgłosił na policję i niestety nic. Żadnej reakcji. Informatyk oczywiście odpłatnie usunął blokadę. Jesteśmy niestety osamotnieni w takich sytuacjach. Pozdrawiam Lusiu serdecznie:):):)

      Usuń
  4. Jak można być tak wyrachowanym i podłym człowiekiem, brak słów na to, co się w tym internecie dzieje, brak słów... Pozdrawiam cieplutko i żeby już takie przykre doświadczenia nie przytrafiały się więcej! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Ja się jednak zastanawiam jak można czerpać przyjemność oszukując innych. Jestem chyba nie z tej epoki. Pozdrawiam Maks:):):)

      Usuń
  5. Tak znam takie przypadki. Oj niefajnie sie stalo... Dostalas mozna powiedzieć nauczkę :-) ja też :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Często korzystam z firm kurierskich. Będę ostrożniejsza! Ostatnio i u mnie pojawiają się dziwne e-maile o niezapłaconych fakturach. Nawet ich nie otwieram, bo wiem, że zawsze płacę na czas. Moja kuzynka otwierając taka wiadomość zablokowała sieć w biurze. Pojawił się komunikat, że ma zapłacić okup, by system działał prawidłowo. Całe szczęście informatyk był na tyle sprytny, że udało mu się wszystko naprawić.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie tak przekierowalo... Slabe zabezpieczenia byly, ze robiąc oplate, zrobilam przelew 100zl oszustowi a nie tam gdzie mialy pieniazli trafic. Do dzisiaj nie odzyskalam pieniędzy, minelo juz kilka ladnych lat, takze tez dostalam nauczke, tyle łez poszlo na marne mozna powiedziec o glupia stowe ale niestety stalosie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. To było niemiłe doświadczenie i będziemy teraz ostrożniejsze - kochana życzę Ci wszystkiego dobrego w tym Nowym Roku,spokoju radości każdego dnia i pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo mi przykro Janeczko. Dobrze, że to nagłośniłaś, oszustów nie brakuje. To okropne :-( Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  10. O takim procederze już słyszałam, dlatego nie odczytuję podejrzanych informacji ani też nie odbieram nieznanych telefonów. Przykro, że człowiek człowiekowi potrafi zgotować taki los.
    Trzymam kciuki za nowe. Wszystkiego dobrego w 2019 roku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Iluż to podłych ludzi żyje wśród nas!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Oszustów mozna spotkać na kazdym kroku,trzeba byc niezwykle czujnym.Dobrze, ze napisałaś tym przykrym zdarzeniu.Do nas przychodzą maile o niezapłaconych fakturach za energię i telefon,więc musimy często sprawdzać i porównywać numery kont.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Droga Janeczko!
    Niech każdy dzień nadchodzącego roku przyniesie Ci dużo zdrowia, ogrom szczęścia i wszystkiego, co dla Ciebie najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  14. To you and your family I wish a Happy New Year !!!
    May it be a year of peace, love and health.
    Many greetings
    Maria de
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknego, dobrego i pełnego pomyślności Nowego Roku! Bardzo przykra sprawa, dobrze wiedzieć że takie rzeczy mają miejsce,ja też będę teraz bardziej ostrożna. Uściski Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój mąż też został oszukany, ale system go ostrzegł,że ma wszystkie hasła zmienić, a wkrótce przyszło żądanie zapłaty zaległej faktury...
    To wstrętne do czego posuwają się oszuści. :( Ich adresy nie mają końcówki -s, czyli htpp zamiast htpps

    OdpowiedzUsuń