sobota, 21 października 2017

MAM PYTANIE................................

...........może mi ktoś pomoże rozpoznać drzewko?  Będę niezmiernie wdzięczna😐😐
Dwa lata temu zauważyliśmy niewielką sadzonkę czegoś. Nie przywiązywaliśmy uwagi gdyż wyrosła w miejscu, gdzie zupełnie nie może rosnąć. Nawet chcieliśmy się pozbyć "gościa" ale zawsze jakoś odwlekaliśmy decyzję. W tym roku tak mocno urosła, że z sadzonki powstało niewielkie już drzewko. Koniecznie trzeba je przeprowadzić w inne miejsce. Nie wiemy jednak co to jest. Może ktoś z Was zna naszego gościa??
 
 
 
Kilka fotek z październikowego już ogrodu😍😍😍😍
 
 
 
 
 Zakwitły pierwiosnki. Oby do wiosny😐😐😐😐
 
 
 A dla Was tym razem coś smakowitego, co my pijemy regularnie🍹🍹🍹
 
Dziękuję za Waszą obecność mimo iż z moją różnie bywa. Życzę wspaniałej słonecznej jesieni😐😐

32 komentarze:

  1. Piękna u Ciebie jesień. A jakie dynie! Super. No i ta trzmielinka :-) Rewelacja. Miłej i spokojnej niedzieli, serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką jesień chciałoby się zatrzymać na dłużej. Niestety dziś pada deszcz i jest szaro, buro i ponuro. To jest właśnie ta trzmielinka, o której rozmawialiśmy. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  2. Ale wspaniały zbiór dyni. Ja je używam tylko do ozdoby.Podziwiam też chryzantemy i inne kolorowe kwiatki. Muszę spojrzeć, czy moje pierwiosnki też kwitną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko te, które pozostały. Resztę rozdałam. Szkoda, że używasz tylko do dekoracji. Można ją wykorzystać na różne sposoby. To prawdziwy skarb. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  3. Piękny Twój jesienny ogród :-) masz rację oby do wiosny:-) pociesza mnie fakt że niedługo święta, wiec jakoś zleci :-) drzewko o które pytasz, wydaje mi sie że brzózka,u nas podobnych się nasialo, orzechów itp. Zostawiamy a jak :-)znaczy gdzieś przesadzamy :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. My też hołubimy każdego "gościa". Mamy wiele brzóz ale to nie jest brzoza. Ja skłaniam się ku morwie ale nie jestem pewna, bo nigdy na żywo nie widziałam morwy. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
    2. Coś się wysialo, sadzonka jest duża, wiec warto poczekać :-) zróbcie sobie niespodziankę, kto wie moze na wiosnę zakwitnie, wyda owoce:-)

      Usuń
  4. Drugi raz zakwitły prymule? Niesamowite. To drzewko to może lipa? Pytałam męża, bo ja tak po zdjęciu to mi ciężko, słabo zresztą znam się na liściach.
    pięknie masz w ogrodzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mnie zdziwiły te wiosenne kwiaty ale zakwitły i już. Nie wiem czy ponownie zakwitną wiosną. Byłoby szkoda. To drzewko to nie jest lipa, bo lipy rosną w naszym ogrodzie. Nie znam się na liściach. Nieśmiało podejrzewam, że to jest morwa. Oby tak było. Byłby to wspaniały prezent od ptaszków. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  5. Mnie to wygląda na lipę,która potrafi sama się wysiać. Warzywa wspaniałe,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mamy dwie lipy i ich liście nie są podobne. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też. Rośnie u nas każdego roku, a my się cieszymy, że chce. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  7. Niestety nie wiem co to za drzewko. U mnie ostatnio ptaki i wiewiórki zasiały i zasadziły cisa, brzoskwinie i kilka orzechów:)

    OdpowiedzUsuń
  8. To samosiejka na pierwszym zdjęciu wygląda na brzozę, chociaż na kolejnych zupełnie przypomina lipę:)
    Twój jesienny ogród śliczny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Janeczko, jak pięknie u Ciebie:) Ale dynie są boskie! i astry, i prymule...:) Ja też stawiam na lipę,a le nie mam pewności:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. A może to czeremcha pospolita?

    Oj, będą smakowite uczty z dyni:) dżemiki, zupki z dynią i mlekiem, takie lubię najbardziej :) co z jarmużu, czy można go zamrozić?
    Jesień u Ciebie śliczna, szkoda że taka krótka. Ostatni tydzień był wyjątkowo ciepły, niemal codziennie wpadałam na działkę, było wspaniale.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiadam na temat włóczki: ta żółta to BONBON
      akrylowa 100g 300m; wielokolorowa NAKO Baby 100g230m. Ja również nie mam doświadczenia, kupiłam spontanicznie.

      Usuń
  11. Ależ cudne dyniowe zbiory, uwielbiam to warzywo i staram się korzystać z sezonu jak najpełniej :D
    Kwitnące prymule jesienią to norma, ona tak mają, że powtarzają kwitnienie, Potrafią nawet zakwitnąć w grudniu, czy styczniu i to w niczym nie przeszkadza w kwitnieniu wiosennym :D
    Pozdrawiam cię serdecznie, Agness <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja również dynię wykorzystuję na różne sposoby. Nie wiedziałam, że prymulki kwitną również jesienią. U mnie zdarzyło się to pierwszy raz.To dobrze, że nie przeszkodzi im to wiosną. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  12. Tyle różnych kwiatów i to pod koniec października?! Jestem w szoku. U Ciebie, jak zawsze, zjawiskowo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety nie znam tego drzewka.Jesień taką,jaka jest u Ciebie bardzo lubię. Dorodne dynie masz,u mnie w tym roku nie urosły. Prymulka zakwitła i u mnie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to jest morwa. Byłoby wspaniale ale nigdy nie widziałam jej na żywo więc nie jestem pewna. Tak dynie dopisały i jestem im wdzięczna. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  14. Niestety nie znam tego drzewka.Jesień taką,jaka jest u Ciebie bardzo lubię. Dorodne dynie masz,u mnie w tym roku nie urosły. Prymulka zakwitła i u mnie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie jest w Twoim ogrodzie na jesien.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Stawiam na brzózkę, ale teraz powinna się przebarwić, chyba, że rośnie w cieniu. Jesienny ogród masz piękny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Drzewko wygląda mi na młodą lipę , ale pewności nie mam, na żywo to bym oceniła , a tak to ciężko !
    Piękny ogród , po takim to z chęcią się można "przechadzać " :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak pięknie i kolorowo w Twoim ogrodzie !! W kwestii drzewa nie potrafię pomóc ! Sprawdź, może u sąsiadów rośnie coś podobnego...!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wiem co to za drzewko... Myślałam, że może brzoza... a potem, że lipa ? Nie wiem. Zdarza mi się mieć taki problem, że nie wiem, co mi w ogrodzie wyrosło, ale jestem na takiej grupie na fb : Działkowicze i ogrodnicy. Wtedy wstawiam tam zdjęcie rośliny i grupowicze piszą, co to może być. Tak mi odkryli już dwie rośliny !
    W Twpim ogrodzie podoba mi się roślinka o pałeczkowatych różowych kwiatach. Ciekawa jestem co to za roślina ?
    Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń