sobota, 7 maja 2016

OGRODOWA NIESPODZIANKA...........................................

Wczoraj moim oczom ukazały się takie okazy. Przechodzę tam codziennie ale dopiero teraz je zauważyłam.Zapewne przywędrowały do nas wraz z korą. Nie znam się na tych grzybach, ale pewnie to jakiś smardz. W dzieciństwie mama przynosiła z lasu podobne. Nie znam nazwy. W domu określano je jako smardz, ale porównując zdjęcia w internecie z tymi grzybami, które jadaliśmy i były niesamowicie smaczne widzę znaczną różnicę. Tamte wyglądały mi na piestrzenicę olbrzymią. Po analizie informacji, które przeczytałam w internecie nie pokusiłabym się, by je ponownie spróbować.A to moje grzyby.
One tylko cieszą oczy.

Grzybków nie spróbuję ale rośnie już smaczna zieleninka:

Szczypior i lubczyk.
Zdjęcie robione tydzień temu.
Teraz znacznie przerzedzone.









Burak liściowy przetrwał zimę.
Melisa cytrynowa. Pachnie cudnie.
Czosnek chroni truskawki.
Dzielnie czekają na ściółkowanie.












Odpoczywając, kawę popijam i szydełkuję najczęściej w tym skromnym kąciku w towarzystwie bratków i ułudki.
A teraz kilka kwiatków dla Was. Moje kwiatki są skromne nie wyszukane. Niestety prawdziwe rarytasy nie rosną na tak słabej glebie. Muszę zadowolić się tym co mam. Kocham je bardzo wszystkie i wszystkie Wam dedykuję.
Fiołki pięknie  jeszcze kwitną w kilku miejscach. Niestety te nie pachną.
Kwitną wytrwale pierwiosnki.
Bardzo cieszą moje oczy.










Dzielnie się ma omieg w towarzystwie znacznie uszczuplonej kępy tulipanów.
Ocalały bukiecik.















 I kilka innych.

Tak się schowały, że trudno mi było je
ująć ładniej. Bardzo lubię żółte tulipany, ale niestety tylko te się uchowały.











Cieszę się, że mnie odwiedzacie, pozostawiacie komentarze. Dziękuję bardzo. Witam serdecznie w gronie obserwatorów Gosię. Życzę wszystkim słonecznej niedzieli
i zadowolenia z najpiękniejszego miesiąca jakim niewątpliwie jest maj. Pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

40 komentarzy:

  1. Jak zatrzymać maj? :) bo taki piękny, barwny, ptaki od świtu szczebioczą, spać nie dają:)
    U Ciebie kwiaty w fazie kwitnienia, a u nas tulipany, pierwiosnki i inne wiosenne zakończyły kwitnienie, teraz czekamy na piwonie i róże:)
    Miłego wypoczynku w ogrodzie i najlepszego nowego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też chciałabym zatrzymać czas, by można do woli nacieszyć oczy cudnymi barwami. Pozdrawiam:):):):)

      Usuń
  2. MAsz bardzo bogaty ogródek...jestem ciekawa czy ten burak liściowy jest dobry i jak go jadacie?...fajne kwiaty wiosenne...jak ja bym chciała mieć te stare odmiany pierwiosnków, bo te nowe to co roku wsadzam kilka a wschodzi jeden...pozdrawiam i miłej niedzieli.Bea:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Liście buraka przyrządzamy podobnie jak szpinak, a łodyżki tak jak szparagi. Nam bardzo smakuje. Można dodawać do jajecznicy. Robiłam też jako nadzienie do naleśników. To kwestia gustu. Jest jeszcze odmiana o liściach czerwonych i świetnie nadaje się do botwinki.Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  3. Bardzo ładny ogródek, mój też skromny, kilka tulipanów może nie robi wielkie wow ale bardzo cieszą oko :-) przytulnie u Ciebie i to się liczy:-) u mnie też szczypior, czosnek rosną obok truskawek, to dobre towarzystwo. Lubczyk posadzilam trzeci raz, może w koncu zostanie:-)twój aż się prosi by go uszczypnac :-) pozdrawiam i życzę pięknej niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agatko. Miło, że Ci się podoba. Jest duży i trudno mi go ogarnąć w całości tyle jest pracy. Mimo, że skromny ja kocham tam przebywać i pracować:)):):)

      Usuń
  4. Ja kocham wszystkie kwiatki.
    A zioła masz dorodne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Basiu i dlatego tyram codziennie, by coś z nich wyrosło. Ziół jest więcej, ale dopiero powstaje mój ziołowy ogródek:):):)

      Usuń
  5. Ale wspaniałe zioła! Fajnie tak zerwać sobie coś do obiadku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tylko kilka. Jest ich więcej. Masz rację dobrze jest mieć takie świeże pod ręką. Są takie aromatyczne:):):):)

      Usuń
  6. Piękne kolory w Twoim ogrodzie i taki zadbany. Grzyby ciekawe, ale dla mnie tylko do podziwiania okiem. U nie lubczyk zanika, ma kilka listków i nie rozrasta się ani wzwyż ani w szerz. : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolory mogłyby trwać tak zawsze. Jest jeszcze tyle do zrobienia, ale niestety trudno ogarnąć cały ogród. Jest duży. Może kiedyś. Grzyby też tylko oglądam, a lubczyk rośnie jeszcze w kilku miejscach tak na wypadek gdyby chciał zniknąć:):):):)

      Usuń
  7. Twój ogródek robi na mnie zawsze wrażenie, w każdej odsłonie o niego dbasz, w każdej porze roku. Uwielbiam te kwiatki, krzaczki i zieleninki. Co robisz z melisą? Suszysz i potem do herbaty? i co to za cudo burak liściowy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że Ci się podoba. Z melisy przyrządzam herbatę niekiedy łączę z miętą, która dopiero teraz się zazieleniła. Suszę, by używać zimą. Robię też syrop z liści. Jest aromatyczny, bo to jest melisa cytrynowa. Używamy do wody, lodów, a burak liściowy to dwuletnie warzywo. Jest odmiana o liściach zielonych i czerwonych.W pierwszym roku korzystamy do woli z liści i łodyżek systematycznie je zrywając, bo odrasta pięknie. Liście przyrządzamy jak szpinak, a łodyżki tak jak szparagi. Czerwony można używać do botwinki. Nam bardzo smakuje:):):):)

      Usuń
  8. Widzę, że u Ciebie w ogrodzie jest i coś dla oka i coś na ząb. Jestem pod wrażeniem ziół - bardzo ładne i dorodne, a tulipany śliczności. Niech ta wiosna trwa i trwa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech trwa i trwa. Lubię różnorodność, a swoje warzywa to wspaniała rzecz. Zawsze świeże i pod ręką zwłaszcza gdy ktoś lubi je tak jak my. Tulipanów posadziłam bardzo dużo. Niestety tylko to pozostawiła nam nornica na otarcie łez. Pozdrawiam:):):)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cóż za ciekawy gość do Ciebie zawitał. Nie znam się na grzybach, ale ten mi się podoba, ma ciekawie ukształtowany kapelusz.
    Ach, zieleninka... wygląda pysznie, nie dziwię się, że szybko znika z grządek :)
    Podziękowanie za kwiaty :) Są przepiękne. Wiosenne mają dla mnie zawsze nieodparty urok. Nigdy nie "smakują" ;) moim oczom tak, jak właśnie na wiosnę, gdy jestem stęskniona ich widoku.
    Ciepła i słońca Ci życzę. Także w sercu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To smardze. W tym roku obrodziły chyba w całym kraju. Widziałam je pierwszy raz w życiu i to w moim ogrodzie.
    Smardze są pod częściową ochroną, ale we własnym ogrodzie jej nie podlegają. Kocham wiosnę za jej cuda. Masz przepiękne tulipany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też najbardziej kocham w ogrodzie wiosnę.
      Miło, że tulipany Ci się podobają:):):)

      Usuń
  13. Wspaniały ogród:) Zioła, kwiaty :) U mnie lubczyk też jest okazały, jak będzie słonko to już go częściowo zetnę do suszenia. Pozdrawia serdecznie.papa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ja też chciałabym ususzyć lubczyk. Może się uda:):):)

      Usuń
  14. fajnie u ciebie i bardzo miło

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnych masz 'gości' w ogrodzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo kolorowo i ślicznie w Twoim ogrodzie :)
    U mnie też na rabacie wyrosły grzyby, ale nie smardze, jakieś psiaki pewnie ;)))
    Swoją meliskę koniecznie muszę przesadzić, zagłuszają ją sąsiednie krzaczory. U Ciebie wspaniała, dorodna kępa :)
    Ściskam Cię serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje. Miło, że Ci się podoba w ogrodzie. Trudno jest u mnie o niego dbać:):):)

      Usuń
  17. Uwielbiam tulipany, są tak wytrwałe i wdzięczne, własny zakątek i to cieszy pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tulipany chyba wszyscy lubią. Są takie kolorowe, dostojne. Jeśli chodzi o zakątki mam ich kilka, ale tutaj jest najbliżej:):):)

      Usuń
  18. Śliczny masz kącik do odpoczynku:) I te tulipany:) U nas jeszcze w tym roku nie było, ale w przyszłym będą z pewnością. Jeśli coś ich nie zje.. Czosnku też nie posadziłam, to też projekt już na kolejny sezon. W tym roku truskawki chronione są przez cebulkę.
    Smardzy nie znam, mają niezwykły wygląd. Ciekawe czy te, które masz u siebie są jadalne. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że Ci się podoba mój ogród. Jest bardzo trudno, by utrzymać rośliny w dobrej kondycji.
      Nie wiem czy te smardze są jadalne. Nie zam się na tych grzybach, ale są takie ładne i ozdobne.
      Oby się rozgościły:):):)

      Usuń
  19. Pięknie masz w ogrodzie.Nawet swoje miejsce na robienie swoich robótek.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ach ten Twój ogród. Piękny, kolorowy, nawet niby smardze się do niego garną ;)
    Pięknie u Ciebie i niech dalej tak będzie, a pogoda niech zacznie nas rozpieszczać.
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że mój skromny ogród Wam się podoba. Daję mu tyle serca i pracy. Oczywiście zapraszam wszelkie grzybki i innych gości. Miło będzie w towarzystwie:):):):)

      Usuń
  21. Cudny , klimatyczny ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń